Датум: 12. Decembar 2019 16:49 Категорија: Школске активности
Децембар је сав у мотивима празника и Нове године. У тој претпразничној атмосфери нема веће среће него на дечијим лицима. Долазак празника је, као и сваке школске године, на часовима ликовне културе једна од назанимљивијх тема.
Поставимо ли питање Шта је украс? мало је деце која ће рећи: Оно што је лепо, што изазива неки посебан осећај у нама. Већина ће помислити на бљештавост новогодишњих лампиона, шљокица, лампица, звездица, цветића, лептирића итд.
Међутим, да ли је све што сија и светлуца декор и украс? Да ли украси такве врсте буде у нама осећај топлине и припадности породици која се највише испољава током празника? Шта је то што нам заиста причињава срећу током зимских игара на снегу? Зар светлуцаање снега ноћу није лепше од било ког новогодишњег украса? Постоји ли још нешто, нешто невидљиво нашим очима што краси новогодишње празнике?
Много је начина да дечије ликовно стваралштво усмеримо супротно од шаблонизма. Наше очи само преносе кодиране импулсе од мозга који их интерпретира према знању и категоријама којима располаже. Када се бавимо ликовним стваралаштвом, ми интерпретирамо свет око себе и у себи, и то чинимо по ликовним правилима. То је разлика између теме (шта) и садржаја (како) у ликовној култури. Пођемо ли од ликовног проблема при реализацији наставне јединице, вешто ћемо избећи стереотипе који се намећу.
Уметност на прозирној подлози, јер уметност има различите облике
Нема сумње да деци највећу радост и задовољство током зимског периода причињавају игре на снегу. Као решење ликовног проблема, деца налазе да снег ноћу исијава нијансе хладне плаве боје које у композицији рада комбинују са детаљима топлијих тонова, уз мотиве новогодишње јелке и Снешка Белића.
Наставна тема: Сликарски материјал и технике
Наставна јединица: Украси теглу
Ликовни проблем: Композиција и тонови основних боја
Визуелни мотив: Зима, снег
Невизуелни мотив: Празнична чаролија, радост, топлина.
Ликовно подручје: Сликање
Ликовне технике: Сликарска техника – темпера,
Корелација: Природа и друштво, Народна традиција
Часове реализовала: Драгана Јовановић, дипломирани учитељ – мастер.
Ментор: Момчило Степановић
Разред и одељење: IV 1