ОШ " Бановић Страхиња"
Школа са душом
  • Почетна
  • О школи
  • Услови у којима школа ради
  • Запослени
  • Галерија
  • Летопис
  • Распоред припремне наставе
  • Контакт

Мени

  • Почетна
  • Закони и правилници
  • Уџбеници
  • Организација рада
  • Упис у први разред
  • Завршни испит
  • Вести
  • Календар и распореди
  • Стручни тимови школе
  • Секције
  • Ученичке организације
  • Такмичења
  • Школске новине
  • Екскурзије
  • Стоматолошка ординација
  • Јавне набавке
  • Преузимање

Разреди

  • Трећи разред
  • Четврти разред
  • Пети разред
  • Шести разред
  • Седми разред
  • Осми разред

Посетите нас и на


Пратите нас и на


Вести

  • Шијем – вредне руке имам

    18. Januar 2020 13:45


     

    У оквиру пројектне наставе у среду 15. јануарау одељењима II-1, II-2 и II-4 одржане су радионице са родитељима „Шијем – вредне руке имам“. Ученици и родитељи су шили новчанике и украшавали их дугмићима. Уживали су и деца и родитељи.

  • Упис у први разред

    18. Januar 2020 13:20

    Рок за подношење молби за упис ученика у први разред школске 2020/21. године који територијално не припадају ОШ "Бановић Страхиња" је до 1.2.2020. године.

Календар

Јул 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031


Претрага




Анкета

Тест питање?

Одговор 1
Одговор 2
Одговор 3


Резултати

Банери





Администрација






Тим за заштиту ученика од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања

https://osbstim.weebly.com/

Писмо

Датум: 28. Novembar 2014 22:52 Категорија: Школске активности

Поводом агоније око избора директора наше школе у којој смо већ више од месец и по дана, а директно испровоцирани најновијим налогом Градске просветне инспекције, као и одбијањем Градског секретаријата за образовање да се смени чланица Школског одбора коју смо ми делегирали, због тога што очигледно не представља интересе запослених, већ локалне самоуправе, овим отвореним писмом обратили смо се на следеће адресе:
председнику Владе Републике Србије, Александру Вучићу;
министру просвете, науке и технолошког развоја, др Срђану Вербићу;
помоћнику министра за основно образовање, Љубиши Антонијевићу;
градоначелнику Синиши Малом.


Дана 26. новембра 2014. године в.д. директора ОШ „Бановић Страхиња“, Татијана Васовић Новосел нас је на посебном Наставничком већу упознала са Записником о контролном инспекцијском прегледу ОШ „Бановић Страхиња“, Београд, Кнеза Вишеслава 15. Укратко, наложено је прихватање записника и седнице Школског одбора која је одржана изван школе – према непровереним информацијама, у просторијама Културног центра Чукарице.
Овакав налаз инспектора нас је веома непријатно изненадио и довео у ситуацију да сумњамо у непристрасност инспектора. Овај догађај је само последњи у низу догађаја којима је ово Наставничко веће једноставно прегажено вољом неких који раде у просвети и неких који са њом немају никакве везе. Своје мишљење о Татијани Васовић Новосел смо врло јасно исказали подршком од 95% запослених. Међутим, за локалну самоуправу то очигледно није много битно, пошто инсистира на свом кандидату, Ђуру Косићу који је добио свега 4 гласа запослених. Као и у већини других школа у Србији, локална самоуправа је кроз притисак и разна обећања успела да обезбеди подршку два члана Школског одбора, што уз 3 сопствена гласа даје већину. Докле ћемо да затварамо очи пред ноторном чињеницом да се већина у школским одборима широм Србије достигла разним облицима трговине? Зашто мењати некога ко добро и квалитетно ради? Сигурно је да доласком кандидата Косића нећемо напредовати. Да ли онда толико инсистирање на његовом доласку од стране локалне самоуправе има неку позадину којој није место у просвети? Можда пословну?
Према члану 3. Закона о основама система образовања и васпитања, један од најосновнијих циљева коме сви заједно ваљда треба да тежимо је "...oбразовање и васпитање у демократски уређеној и социјално одговорној установи у којој се негује отвореност, сарадња, толеранција, свест о културној и цивилизацијској повезаности у свету, посвећеност основним моралним вредностима, вредностима правде, истине, солидарности, слободе, поштења и одговорности и у којој је осигурано пуно поштовање права детета, ученика и одраслог“. Какав пример дајемо деци ако место првог човека једне васпитне установе постаје предмет трговине и бескрупулозне борбе? Ако знамо да је најделотворније васпитање оно које дајемо личним примером, како деца треба да гледају на првог човека своје школе, који нема никакав проблем да по сваку цену, упркос занемарљивој подршци оних са којима треба да сарађује, уђе у канцеларију директора наше школе. Па самим својим доласком би прекршио најосновније поставке закона.
Како је могуће да просветни инспектор нема никакав проблем са тим да прихвати да се седница Школског одбора одржава практично у кафани и то без позива свих чланова? Иако су имали све услове да своју седницу одрже у школи, чланови Школског одбора из локалне самоуправе, један наш члан колектива и председница Школског одбора су се црним Аудијем одвезли у Културни центар Чукарица. Тај део седнице је био затворен за чланове Школског одбора који не подржавају кандидата локалне самоуоправе, већ интересе деце, родитеља, колектива и бране част професије наставника. Њих тамо нико није звао. Ваљда у црном Аудију више није било места. Председница Школског одбора је очигледно свој одбор поделила на подобан и неподобан део. Да ли ми запослени треба да очекујемо да ћемо у случају доласка кандидата Косића кога, нарочито после целе ове ујдурме, ни најмање не подржавамо, бити неподобни и можда отпуштени?
Нама је сасвим јасно да се већински (али без икакве легитимности) део Школског одбора, наклоњен кандидату локалне самоуправе, стиди да ради у присуству својих колега и других родитеља у школи, али ни то није оправдање за преношење рада у угоститељске објекте. Што се нас тиче, то је скандалозно, али и сасвим у складу са поступцима људи којима су у целој овој ситуацији ученици и част просвете на последњем месту. У питању су сасвим други интереси и то је јасно и нама, а и Вама. Да ли је могуће да један просветни инспектор може све то да игнорише? Не само да игнорише, већ и да тражи да се записник, упркос свим неправилностима, заведе у школску документацију и третира као релевантан документ.
Били смо и код председника Општине Чукарица, Срђана Коларића, који нам је ставио до знања да локална самоуправа нема намеру да се одрекне свог кандидата и сву одговорност за решавање ове за нас изузетно мучне ситуације, пребацио на министра. Заиста нам није јасно какве то интересе има локална самоуправа у нашој школи, али нам је већ прилично јасно да васпитни и образовни очигледно нису.
Ово Наставничко веће неће моћи вечито да чува достојанство једног свог наставника, а члана Школског одбора, за кога цело Баново брдо зна на који начин је профитирао гласајући према упутствима локалне самоуправе. Ми до сада нисмо штрајковали, али нас локална самоуправа и институције доводе у ситуацију да то учинимо – али не због лоших услова живота које делимо са свим својим колегама, већ због тога што своју професију желимо да очувамо достојанственом, своју школу да сачувамо од урушавања, а своје ученике од гомиле негативних примера којима су били изложени у овој ујдурми.
Да ли се и наш сасвим легитиман покушај да упристојимо свој Школски одбор и заменимо свог члана (као што су то учинили и родитељи са својим чланом) сада опструише од стране локалне самоуправе? Можда је у интересу ученика и просвете да у Школском одбору седе људи који једноставно немају никакав кредибилитет и углед у свом насељу, али имају подршку локалне самоуправе?
Све до расписивања конкурса за избор директора наша школа је функционисала савршено. Оцењени смо високим оценама од стране Комисије за екстерну евалуацију у марту ове године. Све је почело да се мења након грубог уплитања локалне самоуправе у избор директора установе. Ситуација може да се смири једино поштовањем воље огромне већине колектива. У супротном, одговорност ће сносити сви они који су на било који начин учествовали у прекрајању изборне воље колектива, најосновнијих демократских принципа, трговини и понижавању просвете.
 
 
Колектив Основне школе „Бановић Страхиња“


Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај