ОШ " Бановић Страхиња"
Школа са душом
  • Почетна
  • О школи
  • Услови у којима школа ради
  • Запослени
  • Галерија
  • Летопис
  • Распоред припремне наставе
  • Контакт

Мени

  • Почетна
  • Закони и правилници
  • Уџбеници
  • Организација рада
  • Упис у први разред
  • Завршни испит
  • Вести
  • Календар и распореди
  • Стручни тимови школе
  • Секције
  • Ученичке организације
  • Такмичења
  • Школске новине
  • Екскурзије
  • Стоматолошка ординација
  • Јавне набавке
  • Преузимање

Разреди

  • Трећи разред
  • Четврти разред
  • Пети разред
  • Шести разред
  • Седми разред
  • Осми разред

Посетите нас и на


Пратите нас и на


Вести

  • Шијем – вредне руке имам

    18. Januar 2020 13:45


     

    У оквиру пројектне наставе у среду 15. јануарау одељењима II-1, II-2 и II-4 одржане су радионице са родитељима „Шијем – вредне руке имам“. Ученици и родитељи су шили новчанике и украшавали их дугмићима. Уживали су и деца и родитељи.

  • Упис у први разред

    18. Januar 2020 13:20

    Рок за подношење молби за упис ученика у први разред школске 2020/21. године који територијално не припадају ОШ "Бановић Страхиња" је до 1.2.2020. године.

Календар

Јун 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930


Претрага




Анкета

Тест питање?

Одговор 1
Одговор 2
Одговор 3


Резултати

Банери





Администрација






Тим за заштиту ученика од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања

https://osbstim.weebly.com/

Секције

Драмска секција
 

Драмска секција у ОШ “Бановић Страхиња“ има дугу традицију јер постоји од самог оснивања школе. Као некада, тако и данас чланови драмске секције, ученици од 5. до 8. разреда, учествују у животу школе обележавајући својим наступима важне датуме (Савиндан и Дан школе). Драмску секцију за ученике од 5. до 8. разреда води Драгана Стојиљковић, наставник српског језика и књижевности.

Циљеви и задаци секције су:

-Упознавање ученика са културом драмског стваралаштва и драмског изражавања (што се постиже посетом позоришним представама и гледањем снимака позоришних представа) - Развијање ученичких стваралачких способности, развијање маште, стицање и неговање способности лепог, течног и креативног изражавања, развијање способности за концентрацију, сценски покрет и јавне наступе ( што се постиже анализом ликова, читалачким пробама, увежбавањем интерпретације текстова, увежбавањем кратања на сцени, наступима на приредбама) - Стицање искустава и навика за колективни живот и рад, развијање самоконтроле и толеранције, узајамно уважавање и давање подршке ( што се највише испољава приликом читалачких и распоредних проба као и на генералним пробама и представама) - Развијање критичке способности, радозналости и интересовања за истраживање ученика, као и њихово емоционално сазревање ( што је најуочљивије на часовима анализе ликова које ученици глуме и часовима анализе изведених представа)

Драмска секција броји око тридесет ученика и , углавном, ко се у 5. разреду определи за ову секцију не напушта је до краја 8. разреда.

Представе ( „Пут се за путником рађа“, „Свети Сава мири браћу“, „Бановић Страхиња некад и сад“, „Два у један“, „Сумњиво лице“... да поменемо само неке) изводиле су се у Свечаној сали школе и у сали биоскопа „Палас Шумадија“.

На почетку сваке школске године прави се аудиција за нове чланове, за оне који знају, смеју и хоће, за оне у којима чучи притајени таленат глумца.
 



Драмска секција на енглеском језику

Драмску секцију на енглеском језику води Наташа Павловић, наставник енглеског језика. Секција је подељена је у две фазе.

Прва фаза обухвата припрему свих ученика којима предајем од I до IV разреда за Божићну приредбу која се изводи крајем децембра. Такође, подразумева се и координација ученика осталих одељења заинтересованих за учешће у овој приредби. Учешће није обавезно али је заинтересованост из године у годину све већа. Свако одељење спрема по једну песму Божићне односно новогодишње тематике уз одговарајућу кореографију. Песма и кореографија су прилагођена узрасту извођача.

Друга фаза се изводи у 2.полугодишту и подразумева припрему заинтересованих ученика IV разреда за извођење 3 до 4 драматизоване приче из уџбеника из енглеског језика за IV разред Fairyland 4. Приче у везане за градиво IV разреда, а приказује се као јавни час за ученике IV и III разреда.

 

Литерарна секција


Литерарну секцију води Мирослава Кукобат, професор српског језика и књижевности.


Циљеви литерарне секције

* Неговање лепоте писане речи

* Неговање језичке културе

* Упознавање са књижевним делима различитих жанрова

* Компаративно истраживање мотива

* Истраживање језичког блага

* Припрема и учешће ученика на литерарним конкурсима

* Сусрети са песником – писцем

* Уређење школских паноа

* Посета библиотеци

* Посета позоршним и биоскопским представама

 

Задаци рада литерарне секције

* Савладати вештину језиче културе

* Савладати технику писања писаних састава

* Препознати књижевне родове и врсте

* Како се пише песма или приповетка

* Писање драматизације краћег дела

* Коришћење говорних и писаних стилова

* Језичке недоумице

* Стилска обрада састава или песме

* Тематско писање и одабир радова




Ликовна секција за ученике од 5. до 8. разреда

Ликовну секцију за ученике од 5. до 8. разреда води Јелена Јањић, наставник ликовне културе. Ликовна секција окупља све заинтересоване ученике од 5. до 8. разреда, који имају склоност ка уметности. Циљ рада је развијање ликовних стваралачких способности, љубави према ликовној уметности и уметности уопште, као и стицање знања из ових области. Развијање способности за опажање облика, величина, боја, осветљености и положаја објеката у простору, кроз реализацију садржаја коришћењем различитих техника и средстава ликовно-визуелног изражавања. Секција као задатак има и развијање способности за препознавање различитих уметничких праваца. Кроз индивидуални рад и групне активности чланови ликовне секције пролазе кроз разне технике и разноврсне приступе ликовним темама и задацима. Употребом различитих материјала изражавају своју креативност, машту и игру, које су саставни део ликовног израза.
Ликовна секција подразумева следеће активности:
  1. Проширвање и продубљивање ликовних знања, која се стичу на редовним часовима ликовне културе
  2. Упознавање са новим техникама
  3. Естетска анализа уметничких  дела
  4. Развијање креативности и маште
  5. Уређење школског ентеријера
  6. Осликавање дворишног простора
  7. Учествовање на различитим ликовним конкурсима
  8. Излагање радова у холу школе
  9. Излагање радова ван школе

Ликовна секција за ученике од 1. до 4. разреда

Ликовну секцију за ученике од 1. до 4. разреда воде учитељице Слободанка Матић и Оливера Томић.
Слободне активности у основној школи представљају облик васпитно - образовног деловања, којим се омогућује ученику да открије, задовољи и даље развије интересовања, склоности и способности за поједине области живота, рада и стваралаштва. Њима се битно доприноси социјализацији потреба и мотива деце, свестраном и слободном васпитању ученика.

Рад се заснива на интересовањима за проширивање и продубљивање умења и вештина у ликовном стваралаштву.Ученици у додатном раду самостално бирају средства за рад у реализацији ликовних садржаја. На часовима ликовне секције стварају се услови да ученици на сваком часу у процесу реализације садржаја користе различите технике и средства ликовно-визуелног изражавања.

Секција обухвата следеће активности:

– креативни рад ученика различитих разреда кроз игру, дружење и слушање музике

– упознавање савремених ликовних техника које се мање користе на редовним часовима ликовне културе

– групне радове ученика већег формата

– уређење школског ентеријера

– поставку изложби поводом обележавања важнијих датума

– учешће на конкурсима из области ликовне културе.


Историјска секција

Историјску секцију у нашој школи води Јово Боснић, наставник историје. Кроз часове историјске секције биће реализовани следећи васпитно-образовни задаци:

Општи циљеви:

подстицај стваралаштва задовољење интелектуалне радозналости пружање могућности за заједничку игру, забаву и разоноду омогућавање заједничких активности и испуњавање дела слободног времена корисним садржајем

Циљеви и задаци наставе историје:

- стицање хуманистичког образовања и развијање историјске свести; разумевање историјског простора и времена, историјских догађаја, појава и процеса и улоге истакнутих личности; развијање индивидуалног и националног идентитета;

- стицање и проширивање знања, развијање вештина и формирање ставова неопходних за разумевање савременог света (у националном, регионалном, европском и глобалном оквиру);
- унапређивањефункционалних вештина и компетенција неопходних за живот у савременом друштву (истраживачких вештина, критичког и креативног мишљења, способност и изражавања и образлагања сопствених ставова,  разумевања мултикултуралности, развијање толеранције и културе аргументованог дијалога);
- оспособљавање за ефикасно коришћење информационо
-комуникационих технологија;
- развијање свести о потреби сталног усавршавања и
свести о важности неговања културно-историјске баштине.


Задаци наставе историје су да ученици:

- стекну и прошире знања о националној и општој историји (политичкој, економској, друштвеној, културној...), да разумеју узроке и последице историјских догађаја, појава и процеса, и улогу истакнутих личности у развоју људског друштва;

– поседују свест о повезаности појава из прошлости са појавама из садашњости;

– разумеју да национална историја представља саставни део регионалне, европске и глобалне историје.



Хорска секција
 

Хорску секцију воде Александра Марковић и Тамара Комазец, наставнице музичке културе.

Општи циљ наставе хорске секције је развијање интересовања за музичку уметност и упознавање музичке традиције и културе свога и других народа.
 
Остали циљеви и задаци су:
  • да код ученика развија музичке способности и жељу за активним музицирањем/певањем и суделовањем у школским ансамблима;
  • да подстиче креативне способности ученика и смисао за колективно музицирање;
  • да развија навике слушања музике, подстиче доживљај и оспособљеност за разумевање музичких порука;
  • да подстиче стваралачко ангажовања у свим музичким активностима (извођење, слушање, истраживање и стварање музике);
  • да развија критичко мишљење.
 
Веома је значајно правилно оценити могућности хора и руководити се ставом да је боље одлично извести неко једноставније дело, него лоше отпевати тежу композицију. И за хор млађих и за хор старијих разреда битно обезбедити потребан број часова, што омогућава постизање добрих резултата и много радости члановима хора. Наставник-хоровођа мора стално да води рачуна о доброј постави гласа, правилном дисању и декламацији, тачној интонацији и ритму.
 
Композиције на репертоару хора млађих разреда треба да буду претежно једногласне и двогласне, док се с хором старијих разреда могу успешно изводити и трогласне композиције. Хор треба да пева a capella или уз инструменталну пратњу наставника (или неког ученика) на хармонском инструменту. Репертоар школских хорова обухвата одговарајућа дела домаћих и страних аутора разних епоха.
 
У току школске године потребно је са хором извести најмање десет композиција. Крајњи циљ хорске секције јесте активно учествовање на различитим манифестацијама у оквиру школе и ван ње, кад год се за то укаже прилика. Такође, посебно надарене појединце циљ је водити на такмичења и различите смотре.


Одбојкашка секција
 

Одбојкашку секцију води Татјана Јоунис, професор физичког васпитања. Циљ секције јесте да разноврсним и систематским моторичким активностима допринесе интегралном развоју личности ученика, развоју моторичких способности, стицању, усавршавању и примени моторичких умећа, навика и неопходних теоријских знања у свакодневним и специфичним условима живота и рада.

Задаци секције

- подстицање раста, развоја и утицање на правилно држање тела

- развој и усавршавање моторичких способности

- стицање моторичких умећа која су као садржаји утврђени програмом и стицање теоријских знања неопходних за њихово усвајање

-формирање морално-вољних квалитета личности

-оспособљавање ученика да стечена знања,умећа и навике користе у свакодневним условима живота и рада

-стицање и развијање свести о потреби здравља,чувања здравља и заштити природе и човекове средине

ОПЕРАТИВНИ ЗАДАЦИ

-усмерени развој моторичких способности

-усмерено стицање и усавршавање моторичких умећа и навика

-примена стечених знања,умећа и навика у сложенијим условима (кроз игру и такмичење)

-задовољавање социјалних потреба за потврђивањем, групним поистовећивањем итд.

-естетско изражавање кретњом и доживљавање естетских вредности

-усвајање етичких вредности и подстицање вољних особина ученика

 

НАЧИН ОСТВАРИВАЊА ПРОГРАМА

· Рад по групама и индивидуално-сваки ученик лопту

· Програм се спроводи у сали за физичко васпитање коришћењем неопходних реквизита

· Приказивање стеченог знања кроз такмичења на школском, општинском и градском нивоу


КОРЕЛАЦИЈА СА ОСТАЛИМ ПРЕДМЕТИМА

- Планирање заједничких пројеката са сродним секцијама и групама

- Остваривање корелације са другим предметима.
 


Библиотекарска секција

Библиотекарску секцију води школски библиотекар, Нада Марковић. Циљ рада ове секције је развијање културе читања код ученика и њихово оспособљавање за самостално коришћење и проналажење потрбне књижне и некњижне грађе.

Задаци рада библиотекарске секције:
 
-развијање потреба, навика и интересовања за коришћење библиотечке грађе;
-подстицање стваралачких потенцијала ученика коришћењем различите информацијске грађе;
-коришћење савремених облика и метода рада са ученицима;
-физичка обрада библиотечке грађе;
-вођење евиденције о библиотечкој грађи и заштита грађе;
-рад на периодичној ревизији.

 

 

 


 

Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај