Драмска секција у ОШ “Бановић Страхиња“ има дугу традицију јер постоји од самог оснивања школе. Као некада, тако и данас чланови драмске секције, ученици од 5. до 8. разреда, учествују у животу школе обележавајући својим наступима важне датуме (Савиндан и Дан школе). Драмску секцију за ученике од 5. до 8. разреда води Драгана Стојиљковић, наставник српског језика и књижевности.
Циљеви и задаци секције су:
-Упознавање ученика са културом драмског стваралаштва и драмског изражавања (што се постиже посетом позоришним представама и гледањем снимака позоришних представа) - Развијање ученичких стваралачких способности, развијање маште, стицање и неговање способности лепог, течног и креативног изражавања, развијање способности за концентрацију, сценски покрет и јавне наступе ( што се постиже анализом ликова, читалачким пробама, увежбавањем интерпретације текстова, увежбавањем кратања на сцени, наступима на приредбама) - Стицање искустава и навика за колективни живот и рад, развијање самоконтроле и толеранције, узајамно уважавање и давање подршке ( што се највише испољава приликом читалачких и распоредних проба као и на генералним пробама и представама) - Развијање критичке способности, радозналости и интересовања за истраживање ученика, као и њихово емоционално сазревање ( што је најуочљивије на часовима анализе ликова које ученици глуме и часовима анализе изведених представа)
Драмска секција броји око тридесет ученика и , углавном, ко се у 5. разреду определи за ову секцију не напушта је до краја 8. разреда.
Представе ( „Пут се за путником рађа“, „Свети Сава мири браћу“, „Бановић Страхиња некад и сад“, „Два у један“, „Сумњиво лице“... да поменемо само неке) изводиле су се у Свечаној сали школе и у сали биоскопа „Палас Шумадија“.
На почетку сваке школске године прави се аудиција за нове чланове, за оне који знају, смеју и хоће, за оне у којима чучи притајени таленат глумца.
Драмску секцију на енглеском језику води Наташа Павловић, наставник енглеског језика. Секција је подељена је у две фазе.
Прва фаза обухвата припрему свих ученика којима предајем од I до IV разреда за Божићну приредбу која се изводи крајем децембра. Такође, подразумева се и координација ученика осталих одељења заинтересованих за учешће у овој приредби. Учешће није обавезно али је заинтересованост из године у годину све већа. Свако одељење спрема по једну песму Божићне односно новогодишње тематике уз одговарајућу кореографију. Песма и кореографија су прилагођена узрасту извођача.
Друга фаза се изводи у 2.полугодишту и подразумева припрему заинтересованих ученика IV разреда за извођење 3 до 4 драматизоване приче из уџбеника из енглеског језика за IV разред Fairyland 4. Приче у везане за градиво IV разреда, а приказује се као јавни час за ученике IV и III разреда.
Литерарна секција
Литерарну секцију води Мирослава Кукобат, професор српског језика и књижевности.
Циљеви литерарне секције
* Неговање лепоте писане речи
* Неговање језичке културе
* Упознавање са књижевним делима различитих жанрова
* Компаративно истраживање мотива
* Истраживање језичког блага
* Припрема и учешће ученика на литерарним конкурсима
* Сусрети са песником – писцем
* Уређење школских паноа
* Посета библиотеци
* Посета позоршним и биоскопским представама
Задаци рада литерарне секције
* Савладати вештину језиче културе
* Савладати технику писања писаних састава
* Препознати књижевне родове и врсте
* Како се пише песма или приповетка
* Писање драматизације краћег дела
* Коришћење говорних и писаних стилова
* Језичке недоумице
* Стилска обрада састава или песме
* Тематско писање и одабир радова
Ликовна секција за ученике од 1. до 4. разреда
Ликовну секцију за ученике од 1. до 4. разреда воде учитељице Слободанка Матић и Оливера Томић.
Слободне активности у основној школи представљају облик васпитно - образовног деловања, којим се омогућује ученику да открије, задовољи и даље развије интересовања, склоности и способности за поједине области живота, рада и стваралаштва. Њима се битно доприноси социјализацији потреба и мотива деце, свестраном и слободном васпитању ученика.
Рад се заснива на интересовањима за проширивање и продубљивање умења и вештина у ликовном стваралаштву.Ученици у додатном раду самостално бирају средства за рад у реализацији ликовних садржаја. На часовима ликовне секције стварају се услови да ученици на сваком часу у процесу реализације садржаја користе различите технике и средства ликовно-визуелног изражавања.
Секција обухвата следеће активности:
– креативни рад ученика различитих разреда кроз игру, дружење и слушање музике
– упознавање савремених ликовних техника које се мање користе на редовним часовима ликовне културе
– групне радове ученика већег формата
– уређење школског ентеријера
– поставку изложби поводом обележавања важнијих датума
– учешће на конкурсима из области ликовне културе.
Историјску секцију у нашој школи води Јово Боснић, наставник историје. Кроз часове историјске секције биће реализовани следећи васпитно-образовни задаци:
Општи циљеви:
подстицај стваралаштва задовољење интелектуалне радозналости пружање могућности за заједничку игру, забаву и разоноду омогућавање заједничких активности и испуњавање дела слободног времена корисним садржајем
Циљеви и задаци наставе историје:
- стицање хуманистичког образовања и развијање историјске свести; разумевање историјског простора и времена, историјских догађаја, појава и процеса и улоге истакнутих личности; развијање индивидуалног и националног идентитета;
- стицање и проширивање знања, развијање вештина и формирање ставова неопходних за разумевање савременог света (у националном, регионалном, европском и глобалном оквиру);
- унапређивањефункционалних вештина и компетенција неопходних за живот у савременом друштву (истраживачких вештина, критичког и креативног мишљења, способност и изражавања и образлагања сопствених ставова, разумевања мултикултуралности, развијање толеранције и културе аргументованог дијалога);
- оспособљавање за ефикасно коришћење информационо-комуникационих технологија;
- развијање свести о потреби сталног усавршавања и свести о важности неговања културно-историјске баштине.
Задаци наставе историје су да ученици:
- стекну и прошире знања о националној и општој историји (политичкој, економској, друштвеној, културној...), да разумеју узроке и последице историјских догађаја, појава и процеса, и улогу истакнутих личности у развоју људског друштва;
– поседују свест о повезаности појава из прошлости са појавама из садашњости;
– разумеју да национална историја представља саставни део регионалне, европске и глобалне историје.
Одбојкашка секција
Задаци секције
- подстицање раста, развоја и утицање на правилно држање тела
- развој и усавршавање моторичких способности
- стицање моторичких умећа која су као садржаји утврђени програмом и стицање теоријских знања неопходних за њихово усвајање
-формирање морално-вољних квалитета личности
-оспособљавање ученика да стечена знања,умећа и навике користе у свакодневним условима живота и рада
-стицање и развијање свести о потреби здравља,чувања здравља и заштити природе и човекове средине
ОПЕРАТИВНИ ЗАДАЦИ
-усмерени развој моторичких способности
-усмерено стицање и усавршавање моторичких умећа и навика
-примена стечених знања,умећа и навика у сложенијим условима (кроз игру и такмичење)
-задовољавање социјалних потреба за потврђивањем, групним поистовећивањем итд.
-естетско изражавање кретњом и доживљавање естетских вредности
-усвајање етичких вредности и подстицање вољних особина ученика
НАЧИН ОСТВАРИВАЊА ПРОГРАМА
· Рад по групама и индивидуално-сваки ученик лопту
· Програм се спроводи у сали за физичко васпитање коришћењем неопходних реквизита
· Приказивање стеченог знања кроз такмичења на школском, општинском и градском нивоу
КОРЕЛАЦИЈА СА ОСТАЛИМ ПРЕДМЕТИМА
- Планирање заједничких пројеката са сродним секцијама и групама
- Остваривање корелације са другим предметима.
Библиотекарска секција
Библиотекарску секцију води школски библиотекар, Нада Марковић. Циљ рада ове секције је развијање културе читања код ученика и њихово оспособљавање за самостално коришћење и проналажење потрбне књижне и некњижне грађе.